17.6.2011

○ Justiina Piiperi

Amsterdamin päivämme alkoi herkkuaamupalalla. Oikein kiva saada ilmaiseksi tuollainen, nyt vaan huomenna samanlaista.

Aamupalan jälkeen ostettiin hotellin respasta liput Madame Tussaudsiin, koska täältä ostettaessa saatiin oikein mukava viiden euron alennus, kunhan mentiin sisään joko ennen kahtatoista tai kolmen jälkeen. Saavuttiin paikan eteen siinä noin kymmentä yli ykstoista.

Jäätiin jonottamaan siinä kevyessä tihkussa ja kun oltiin hitusen ohi ”tästä jonotat kymmenen minuuttia” –merkistä eräs tyyppi sieltä sisältä huomasi meillä olevan lipukkeen ja ilmoitti että eihän meidän olis tarvinnut ollenkaan jonottaa. Tuli ihanan VIP-olo kun siirryttiin jonosta suoraan sisään ;)

Kierros alkoi pienellä kertomisella Amsterdamin historiasta, sekä hollanniksi että englanniksi, harmi vaan, että taustalla soi musiikki liian kovalla eikä siitä oikein mitään selvää saanut. Nättejä vahanukkeja tosin, ja jotkut ”torihajutesterit” oli ihan hauskoja.

Matkamme jatkui luultavasti merirosvolaivaan sijoittuvan kauhutunnelipätkän läpi. Oli oikein kivaa kulkea pienen ryhmämme ensimmäisten joukossa, ja live näyttelijät aiheuttivat ensin säikähdyksen ja perään naurun. Myös hametta nostelevat ilmavirrat olivat oikein mukavia :D

Sitten alkoi varsinainen poseerausalue, eli alkoi tulla tuttuja julkkiksia. Kuvia on vaikka kuinka, mutta niitä ei nyt täältä ikävä kyllä saa julkaistua. Myöhemmin saatte sitten nauttia niistä. No tämä postaus tulee myös yhtä aikaa niiden kanssa, kun täältä ei saada tätä julkaistua…

Madame Tussaudsilta jatkoimme Amsterdamin päärautatieasemalle ostamaan jo huomiselle valmiiksi junalippuja. Täältä jatkamme nimittäin yöjunalla Müncheniin, ja haluttiin varmistaa paikkamme junaan ajoissa.

Suunnitelmiemme mukaan olisi seuraavaksi seurannut ruokailu, mutta pari ruokalistaa vilkaistuamme totesimme, että lounasaikaan emme saa kivoja ruokia. Eli siis kaupasta ostettiin syötävää ja junanaposteltavaa :D

Nyt kun kello ei ole vielä paljoa on suunnitelmissamme tutkia Amsterdamia hieman illemmalla ;)

Diudiudiu, aika kului~

Eli käytiin nyt vähän kiertelemässä ja kaartelemassa ja löydettiin sitten Amsterdamin Hard Rock cafe. Ei sillä et oltais just sitä oltu ettimäs…

Siellä sitten napattiin parit drinkit ja kateltiin kanaalia ja jutusteltiin mukavia ennen kuin jatkettiin matkaa enemmän keskustan suuntaan. Mäkkärissä poikettiin jälleen ja käytiin myös paikallisessa Karkki Mixissä eli Jaminissa, josta Mirsu osti aikasen kalliita irtokarkkeja (varmaan kyllä myös hyviä).

Palailtiin hotellille hieman eri reittiä kuin yleensä ja löydettiin söpö leikkikenttä ja I amsterdam kyltti. Hetken niilläkin pysähdyttiin, mutta palattiin hotellille riittävän ajoissa, koska kuitenkin seuraavana aamuna suht aikainen lähtö edessä, koska check-out on klo 11.

Mutta palaillaan asiaan kun toivottavasta Müchenissä saamme nettiyhteyden tällekkin härvelille! Siihen asti muimui! ;D